Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Gliwicach to spółka zajmująca się wytwarzaniem, przesyłaniem i dystrybucją ciepła, aby zapewnić centralne ogrzewanie i ciepłą wodę w lokalnych instytucjach, zakładach przemysłowych i mieszkaniach prywatnych.
Decyzja o stworzeniu innowacyjnego rozwiązania, miało na celu przede wszystkim usprawnienie działania elektromechaników pracujących w terenie, a także Sekcji Gospodarki Ciepłomierzami. Projekt zrealizowany dla PEC Gliwice obejmował stworzenie dedykowanej aplikacji (w metodyce agile), implementację systemu MDM oraz programów Apple: Volume Purchase Program i Device Enrollment Program (teraz Apple Business Manager), a także dostarczenie urządzeń Apple do obsługi aplikacji przez pracowników.
Dzięki temu PEC Gliwice zyskał możliwość zdalnego zarządzania pracą elektromechaników w terenie, szybki dostęp do szeregu atrybutów technicznych liczników ciepła, znajdujących się pod danym adresem i instrukcji dotyczących urządzeń, dostęp do elektronicznej wymiany informacji, protokołów oraz zleceń, a więc skuteczne ograniczenie tysięcy dokumentów papierowych, większą ilości danych odczytowych z liczników ciepła przy realizacji zleceń, przy równoczesnym zmniejszeniu czasu na ich pozyskanie.
Wyeliminowane zostały błędy w procesie wymiany informacji, dzięki zautomatyzowanym komunikatom systemu zleceń pracy. Usprawnienie sprawiło, że nie było już konieczności kilkukrotnej wizytacji lokalizacji w ramach tego samego zgłoszenia.