Zapewniamy usługi, które pozwalają spojrzeć na modernizację sieci w sposób bliski potrzebom sektora finansowego.
Sektor finansowy w Polsce należy do jednych z bardziej nowoczesnych na świecie. Nie ma banku bez systemów bankowości cyfrowej, a powszechnym standardem stają się płatności mobilne, przykładowo poprzez platformę BLIK. Jednocześnie, wiele banków dostarcza klientom usługi dodatkowe, takie jak możliwość łatwego dokonania płatności za przejazd autostradą lub komunikacją miejską bezpośrednio z poziomu aplikacji mobilnej, bądź też zakupu biletów do kina, jak jest to możliwe w Banku Millennium. Dość liczne są też usługi dodane dla przedsiębiorców, przykładowo obsługa księgowa w mBanku czy ING. Bardzo intensywnie rozwija się też polski sektor ubezpieczeń oraz branża fintech. W bankach i firmach ubezpieczeniowych postępuje także cyfrowa transformacja wewnętrznych procesów biznesowych – relatywnie prostych, jak obsługa różnego rodzaju wniosków, ale także bardziej skomplikowanych, związanych z obsługą kredytu hipotecznego, gwarancji bankowych, czy wyceną szkód.
W ślad za dynamiczną transformacją organizacji z sektora finansowego wzrastają wymagania względem firmowej infrastruktury IT. Niezbędne zmiany w obszarze środowisk IT w wielu instytucjach sektora finansowego dotykają dziś praktycznie wszystkich obszarów ich działalności – od wspominanych systemów bankowości cyfrowej, po tak prozaiczne rozwiązania, jak sieci lokalne. Praktyka pokazuje zresztą, że infrastruktura sieciowa w placówkach bankowych staje się nad wyraz istotna. Od jej sprawnego działania zależy bowiem efektywność obsługi klienta, ale też – bezpieczeństwo wysoce wrażliwych danych. Co więcej, wraz z postępującą transformacją cyfrową sektora finansowego, to właśnie stabilna, szybka i bezpieczna sieć firmowa staje się fundamentem zmian biznesowych.
Pandemia COVID 19 spowodowała przyśpieszenie realizacji pewnych projektów, które można powiedzieć „leżały w szufladzie i czekały na właściwy moment”. Nastąpiło też przyśpieszenie w obszarze zmiany modelu funkcjonowania oddziałów bankowych. Wiele banków prowadzi również obsługę zdalną klienta realizowaną przez pracowników placówki bankowej. Tym istotniejsze jest więc zapewnienie możliwości łatwego i szybkiego budowania oraz konfigurowania infrastruktury sieciowej w nowych lokalizacjach oraz skalowania sieci w istniejących oddziałach.
Nadal niedoceniane sieci bezprzewodowe
Jeszcze do niedawna sieci bezprzewodowe postrzegane były jako zbędne nowinki i źródło potencjalnych problemów. Powszechność występowania tej technologii sprawia, że organizacje nie postrzegają jej jako narzędzia umożliwiającego świadczenie innowacyjnych, nowych usług. Jest to jednak mylne.
Jak wynika z naszych obserwacji, infrastruktura WLAN jest jednym z najistotniejszych składowych tworzenia strategii transformacji cyfrowej w biznesie oraz usługach w rynku publicznych, a nawet jednostkach administracji publicznej. Sieci bezprzewodowe zapewniają bowiem możliwość budowania innowacyjnych rozwiązań opartych na koncepcji Internetu Rzeczy (IoT) i ogromnie usprawniają wdrażanie nowych usług biznesowych, wspierają możliwości wdrożenia wielokanałowej sprzedaży i obsługi klientów. Coraz częściej, po przyjściu do oddziału banku, klienci mają możliwość zalogowania się do systemu bankowości elektronicznej, aby – przykładowo – potwierdzić informacje o przychodach lub obrotach na rachunkach. Liczna jest też grupa klientów, która loguje się do aplikacji bankowej tylko korzystając z własnej sieci Wi-Fi lub właśnie zaufanej sieci bezprzewodowej oferowanej przez bank.
Kluczowe znaczenie ma bezpieczeństwo danych, a w przypadku prób wyłudzeń najsłabszym ogniwem najczęściej pozostają ludzie. W ostatnich miesiącach, w obliczu szerokiego wykorzystania modelu pracy zdalnej i hybrydowej, znacząco nasilają się także ataki wymierzone wprost w urządzenia końcowe oraz ich użytkowników. Tym większe znaczenie ma więc zapewnienie bezpieczeństwa danych już w warstwie sieci. Co więcej, bezpieczeństwo sieci bezprzewodowych jest dziś bez wątpienia równie istotne, co ochrona klasycznych sieci LAN – tym bardziej, że wedle wszelkich prognoz już w niedalekiej przyszłości to właśnie taki dostęp do sieci będzie podstawowym modelem korzystania z danych i dostępu do nich.
Rozwój sieci łatwiejszy dzięki rozwiązaniom Aruba
Szereg innowacji pozytywnie wpływających na możliwości zapewnienia bezpieczeństwa oraz sprawnego zarządzania rozproszonymi sieciami bezprzewodowymi oferują rozwiązania Aruba Networks. Technologie należącej do koncernu Hewlett Packard Enterprise marki Aruba rozwijane są właśnie z myślą o zapewnieniu fundamentu sieciowego dla innowacyjnych organizacji biznesowych wdrażających inicjatywy cyfrowej transformacji biznesu. W efekcie, rozwiązania te odpowiadają typowym wyzwaniom w zakresie potrzeby zapewnienia wydajnej, skalowalnej i bezpiecznej infrastruktury sieciowej przy zachowaniu maksymalnej prostoty zarządzania.
Przykładowo, oprogramowanie Aruba Central pozwala na zautomatyzowanie procesów konfiguracji sieci, ale też umożliwia scentralizowane zarządzanie punktami dostępowymi i przełącznikami Aruba. Co nie mniej istotne, dysponuje też rozbudowanymi funkcjami raportowania i analizy danych na temat działania sieci. Upraszcza tym samym monitorowanie zgodności z politykami oraz rozwiązywanie problemów z siecią nawet w setkach lokalizacji. Portal administracyjny Aruba pozwala też na monitorowanie i obserwowanie zdarzeń oraz trendów dotyczących ruchu w sieciach oddziałowych. Ułatwia to administratorom szybkie reagowanie na potencjalne problemy.
Na potrzeby rozbudowy sieci – przykładowo, w związku z otwarciem nowego oddziału – możliwa jest także łatwa prekonfiguracja punktów dostępowych Aruba Instant i przełączników Aruba. Sprzęt taki może zostać następnie wysłany do odległych lokalizacji, a następnie rozpakowany i uruchomiony przez osobę nie posiadającą wiedzy technicznej. Proces konfiguracji nowych urządzeń oraz sieci lokalnej w nowym oddziale zostanie wówczas przeprowadzony w sposób automatyczny. W podobny sposób można zautomatyzować także obsługę opartych na rozwiązaniach Aruba sieci w firmowych oddziałach – i to przy zachowaniu pełnej kontroli administracyjnej oraz wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Aruba Networks zapewnia także unikalną aplikację mobilną pozwalającą na zautomatyzowanie procesu instalacji oraz inwentaryzacji urządzeń, co przekłada się na skrócenie czasu i zmniejszenie kosztów takich działań. Jaka jest tu jednak rola zespołu INNERGO?
Pełne wsparcie wdrożeniowe i utrzymaniowe
Zespół INNERGO zapewnia pełne wsparcie w zakresie wdrożenia rozwiązań Aruba. Zacznijmy jednak od początku. Jako integrator jesteśmy w stanie całościowo obsłużyć infrastrukturę klientów. Przede wszystkim, przeprowadzamy kompleksową analizę potrzeb i wymagań klienta. Możemy także przeprowadzić audyt oraz inwentaryzację istniejącej infrastruktury pod kątem ewentualnego wykorzystania posiadanych już przez klienta rozwiązań w nowym środowisku. Następnie, zapewniamy całościową obsługę kompleksowego projektu modernizacji infrastruktury sieciowej, w tym odpowiedni dobór urządzeń w zakresie funkcjonalności, wydajności, charakterystyki właściwej dla osiągnięcia założonych celów biznesowych. Dokonujemy odpowiedniego doboru licencji oraz zakupu rozwiązań w formie subskrypcji. Przygotowujemy portal administracyjny i panele użytkowników, skrypty, pliki konfiguracyjne, szatę graficzną. Wreszcie, prowadzimy szkolenia – nie tylko ogólne, dotyczące obsługi wdrożonego rozwiązania, ale też specjalnie dostosowane do charakterystyki infrastruktury konkretnej firmy. Zapewniamy też wsparcie powdrożeniowe. Na tym jednak nie koniec. Co więcej, w razie potrzeby zapewniamy klientom usługi całościowego zarządzania infrastrukturą sieciową w ramach Centrum Obsługi Sieci (Network Operations Center – NOC).
Świadczymy także usługi zarządzalne związane z budową i utrzymaniem infrastruktury sieciowej wraz z wynajmem sprzętu potrzebnego do jej modernizacji oraz funkcjonowania. Zakres usług zarządzalnych świadczonych przez INNERGO jest zawsze dopasowany do potrzeb i wymagań klienta.
Dlaczego jest to tak ważne? Posiadając status Aruba Managed Service Provider zapewniamy usługi, które pozwalają spojrzeć na inwestycję w modernizację infrastruktury sieciowej w sposób szczególnie bliski osobom odpowiedzialnym za biznes.
Usługowy model korzystania z sieci zakłada bowiem, że to my, jako dostawca, jesteśmy właścicielami wszystkich elementów infrastruktury – sprzętu, oprogramowania i licencji na potrzebne oprogramowanie. Na naszych barkach spoczywa zapewnienie nieprzerwanego, sprawnego działania infrastruktury, wymiana sprzętu, zmiana konfiguracji, a nawet wsparcie użytkowników. Klient zaś dokonuje płatności za korzystanie z infrastruktury w formie abonamentu, przez okres zgodny z umową. Takie podejście pozwala korzystać z benefitów nowoczesnej infrastruktury bez konieczności ponoszenia wydatków inwestycyjnych, a jednocześnie – zapewnia łatwość skalowania i dostosowywania infrastruktury do zmieniających się potrzeb biznesu.
Nie ma łatwiejszego sposobu na modernizację infrastruktury oraz zapewnienie efektywnych fundamentów dla cyfrowej transformacji biznesu w niepewnych i bardzo zmiennych czasach niż wykorzystanie rozwiązań Aruba w formie usługi zarządzanej oferowanej przez INNERGO.
Łukasz Włodarczyk, Senior Solution Architect w INNERGO